Obecnie prowadzenie przedsiębiorstwem coraz częściej jest związane z koniecznością zlecenia części zadań zewnętrznym wykonawcom projektu. Dotyczy to zarówno z zagadnieniami bieżącymi, jak i z zadaniami oddalonymi w czasie. Raporty roczne są źródłem niepokoju dla wielu firm. Ponad to nie każda placówka ma w takim stopniu wykwalifikowanych pracowników, by profesjonalnie takie zestawienie zinterpretować. Z tego powodu coraz częściej firmy zdają się na pomoc agencji reklamowych w tej kwestii. Cieszące się renomą agencje reklamowe nie tylko traktują każdego klienta indywidualnie, ale też każdy plan działania konstruują od zera. Nie inaczej dzieje się w przypadku raportów rocznych z funkcjonowania konkretnej firmy – zleceniodawcy. Raporty są z reguły tworzone od podstaw, bez gotowych szablonów, z uwzględnieniem specyfiki konkretnego przedsiębiorstwa. Zatrudniająca fachowców agencja reklamowa bierze pod uwagę także cel konstruowania takiego raportu, jego zastosowanie praktyczne. W procesie tworzenia raportu rocznego bardzo istotne są także cykliczne spotkania konsultacyjne z przedstawicielami danej firmy. Indywidualnie wykreowany raport prezentuje treści zarówno statystyczne jak i innego rodzaju w atrakcyjny, a jednocześnie przejrzysty graficznie sposób. Różnego rodzaju badania otoczenia rynkowego są równocześnie wykonywane przez ekspertów z branży marketingu. gadżety i zestawy upominkowe. Można zatem konstruktywnie zastosować się do nich w dalszych działaniach przedsiębiorstwa, tak w wymiarze materialnym, jak i planów całościowych.