Jednym spośród największych problemów w większości miast w Polsce jest komunikacja. Polskie województwa są nie zaadaptowane do tak dużego natężenia korków, jaki powstał poprzez zwiększenie się liczby pojazdów na naszych ulicach. Dlatego jedną z najważniejszych kierunków rozwoju jakie musi rozpocząć prawie każde miasto jest inwestycja w rozwój dróg i infrastrukturę komunikacyjną. Jezdnie i komunikacja miejska to najważniejszy obszar, jaki pozwoli zwiększyć wygodę mieszkańców jak również usprawni całość gospodarki Krakowa.
Spośród innych gmin, inwestycje komunikacyjne w grodzie Kraka mocno się wyróżniają. Mieszkańcy w głosowaniu opowiedzieli się za metrem, jednak zanim ono zostanie zbudowane, w rozwój komunikacji miejskiej i drogi trzeba zainwestować sporo pieniędzy . Z ważniejszych decyzji finansowych trzeba podkreślić:
w pełni elektryczną siatkę autobusową – pierwszą w Polsce,
innowacyjne linie tramwajowe na Ruczaju,
całkowicie rozwinięty dworzec PKP wraz z miejscem handlowym.
Oprócz tego, w planach miasto ma inwestycje w przynajmniej kilka nowoczesnych dróg dojazdowych pomiędzy już istniejącymi połączeniami i remonty istniejących połączeń tramwajowych oraz połączeń podmiejskich.
Krakowianie remontów nie lubią – utrudnienia w poruszaniu się i dojazdach do pracy przeszkadzają na co dzień. Trzeba zaś mieć jasność tego, że bez napraw jakość dróg nie może być lepsza i by mieszkało się lepiej, trzeba wytrwałości. Kraków centrum konferencyjne
Przekazywanie środków w rozwój transportu to nie tylko nowe drogi, jak również doskonalszej odporności powierzchnia jezdni, która będzie mocniejsza i wytrzymała. ( kolejnym z takich wzorów jest odporna na ścieranie powierzchnia drogi na przedłużeniu dróg Zakopiańska – Brożka oraz na zachodniej drodze Wadowickiej). Oczywiście, Kraków potrzebuje dodatkowo wielu zmian i inwestycji, by poruszało się po mieście wygodnie. Zarówno samochodem, ale również tramwajami. Mimo to widać jasno, że wszystko jest na świetnej trasie do tego, by mieszkańcom mieszkało się tu naprawdę miło i przyjemnie.